środa, 6 lutego 2013

Toksyczni ludzie

Hej! Dzisiaj napiszę trochę o toksycznych ludziach, którzy tak na prawdę otaczają nas wszystkich... mogę nawet powiedzieć, że każdego dnia są w okół.. to przerażające, ale prawdziwe!
Nawet jeśli nie zdajesz sobie z tego sprawy, to tak jest! Dlatego teraz choć przez chwilę zastanów się ile tych osobników, którzy mają na Ciebie zły wpływ jest w Twoim życiu........ ok, a teraz szybko wyrzuć ich z głowy i przeczytaj ten post:)

I gdy już zastanowiłeś się i wiesz już ile dokładnie jest takich osób przemyśl jaki mają oni na Ciebie wpływ..
W różnych przypadkach jest on rożny.. u jednych większy, u drugich mniejszy, ale mimo wszystko zawsze jakiś tam wpływ jest i to jest właśnie najgorsze, gdyż jak sama nazwa wskazuje "toksyczny człowiek", to taki który uprzykrza nam życie, nie wspiera, dołuje, działa na naszą niekorzyść, czyli nic pozytywnego w nasze życie nie wnosi..
I nasuwa się pytanie jak pozbyć się z naszej przestrzeni, życia itd. takową osobę?
Na pewno trudno, ponieważ jest ona niczym jak pijawka przyssana do naszej skóry zżerająca nas od wewnątrz poza stawiająca tylko po sobie czerwony ślad..
Także określę taką osobę właśnie jako pijawkę :D W sumie takich toksycznych ludzi powinno się eliminować z naszego życia jak najszybciej zanim pozostawią w nas jakieś nieprzyjemne rany w szczególności na naszej psychice, czasem też sprawiają ból fizyczny, ale jednak zazwyczaj toksyczne osoby skupiają się na tym aby jednym słowem zorać psychikę danej ofierze, że tak to nazwę.
Nie do końca zawsze wiadomo dlaczego Ci ludzie to robią, co ich kieruję do tego aby znęcać się nad innymi.. wydaje mi się jednak, że to dlatego, iż sami mają ogromne problemy lub po prostu jest coś z nimi nie tak, no bo jednak człowieka, który wyżywa się nad drugim człowieku nie można nazwać normalnym..
   Szczerze mówiąc w swoim życiu spotkałam wielu toksycznych ludzi tzn. w każdym "kręgu" w którym się znajdowałam zawsze znalazł się ktoś, kto po prostu "działał" mi na psychice..
Nigdy nikomu raczej nie zawadzałam, więc nie wiem z jakiej przyczyny, chociaż czy musi być przyczyna?
Możliwe, że to przez moją osobowość, którą nawet nie wiem jakim określić słowem, a wiadomo, że ludzie od razy wyczują, że ktoś nie pasuje do grupy, ale jednak nie powiedziałabym, że jestem jakaś inna..
Z drugiej zaś strony może to przez mój wygląd, gdyż troszkę się wyróżniam, ale bez obaw nie jestem żadnym emo, gotem czy plastikiem :D  Także no nie wiem może to dlatego zawsze komuś nie pasowałam, ale mimo wszystko nigdy tak na prawdę nie przeżyłam prawdziwego znęcania psychicznego, za co oczywiście dziękuje Bogu!
  Ale przechodząc już do tematu to na pewno trzeba walczyć z takimi osobami w sensie zwrócić się o pomoc do ludzi zaufanych, które będą w stanie nam pomóc, ale tak jak już wspomniałam to właśnie te toksyczne osoby najbardziej potrzebują pomocy, więc jeśli twoja sytuacja nie jest na tyle tragiczna to może zamiast sobie czasem warto pomóc tejże właśnie osobie.. no wiadomo nie będzie to proste, ale czasem warto chociaż spróbować ;) Bo wiadomo nikt nie ma serca z kamienia i nawet dręczyciel może pod tą skałą skrywać jakieś uczucia, które wołają o pomoc i chcą się wydostać.
  Trzeba o tym pamiętać, gdyż jeśli spotkała Cię taka sytuacja to jednak musisz przyjąć sobie to wiadomości, że taka osoba zazwyczaj jest zagubiona, owszem czasem ma konkretny powód wyżywając się, ale zazwyczaj chce zwrócić swoją uwagę, by być akceptowany przez otoczenie, a to jest właśnie tragiczne moim zdaniem, że te otoczenie zazwyczaj pochwala to co robi ta dana osoba i to mnie najbardziej wkurza.
 W szczególności w szkole można zauważyć to zjawisko, które tak mnie niezmiernie irytuje i gdybym mogła zrobić coś z tym więcej niż napisać ten post, to wierzcie mi zrobiłabym i to dużo, ponieważ szkoła to miejsce w którym powinniśmy czuć się bezpiecznie i przede wszystkim akceptowani, a zauważcie, że większość dzieci i młodzieży unika tego miejsca właśnie dlatego, że są tam poniżane i rówieśnicy ich nie tolerują.
Najgorsze jest też to, iż nikt nic z tym właśnie nie robi.. nauczyciele, rodzice, dyrektorzy i te inne organy ;)
Ale w zasadzie to i tak ich interwencja niewiele da, gdyż i tak uczniowie żyją swoim własnym życiem..
Ciekawe ile jeszcze tak będzie? Zapewne zmiany nie nastąpią zbyt prędko, ponieważ te najmłodsze społeczeństwo sięga ku upadkowi.. na prawdę nie mam zamiaru się tu wymądrzać, gdyż sama aniołem nie jestem, a moim zadaniem nie jest zbawianie świata chociaż bardzo być chciała hihihi :D
No ale mniejsza o to sami popatrzcie na te 11, 12 letnie dzieci, które piją, palą, klną i nie wiadomo co jeszcze robią nie wspomnę już o ludziach w moim wieku, bo to jest już chyba normą, że 16 letnia dziewczyna chodzi co weekend na imprezy i uprawia przypadkowy seks.. taa i chyba odbiegłam lekko od tematu:)
Podsumowując: Toksyczni ludzie są wśród nas! Trzeba umieć sobie z nimi poradzić, czasem spróbować ich zrozumieć, gdyż jeśli będziemy odpłacali się tym samym, to w efekcie nie będzie z tego nic dobrego.
A jeśli czyta to jakaś osoba zaszczuta poprzez takiego człowieka pamiętaj, że nie możesz sobie na to pozwolić i musisz natychmiast interweniować, chyba, że chcesz zostać zjechanym jak szmatę.. ale to już Twój wybór! Druga sprawa jeśli jesteś toksyczną osobą, która znęca się się nad kimś psychicznie bądź fizycznie lub po prostu uprzykrzasz komuś życie poważnie się zastanów, gdyż kiedyś też może Cię to spotkać, a jeśli nie rozumiesz, że Twoje działania są złe to proponuje od razu zapisać się na wizytę do terapeuty :)

I to by było na tyle w dzisiejszej notce, mam nadzieję, że była przydatna i, że zastanowicie się nad sobą, ponieważ  każdy z nas może być tą toksyczną osobą, bądź ofiarą. Czasem tylko po prostu nie zdajajemy sobie z tego sprawy.. a jeśli nie jesteś ani tym, ani tym to zapewne znasz osoby w swoim otoczeniu, które mają tego typu problemy, więc zareaguj! Nie masz się czego bać w końcu pomoc komuś, to nie powód do wstydu, tylko dumy :)

19 komentarzy:

  1. Bardzo podoba mi się to co tu piszesz. Według mnie masz rację w ciągu całego życia spotykamy takich ,, toksycznych" ludzi aż zbyt wiele. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  3. W moim życiu pojawiło się wielu "toksycznych ludzi" i muszę przyznać,że mieli całkiem duży wpływ na mnie i na moje zachowanie. Co odbijało się potem na szkole i na relacjach z innymi. Ale było minęło. Pzt. Świetny blog. Umiesz przedstawić sprawę jasno. Pozdrawiam / Karolina

    OdpowiedzUsuń
  4. "Toksyczni ludzie" ehhh pełno takich na świecie :/

    my-whole-world-is-crazy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Wszędzie można spotkać takich ludzi.. na szczęście sama nie uległam taki ludziom i mam nadzieję że nie ulegnę : )

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciekawy temat, tak często spotyka się takich ludzi i ciężko z nimi. Ja na szczęście nie miałam z nimi większych problemów. ;p

    mojezycie14.piszecomysle.pl

    OdpowiedzUsuń
  7. To prawda, takich ludzi jest wszędzie pełno.
    Miły blog, będę wpadać i zapraszam do mnie:
    inaczejznaczypomojemu.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo głęboka notka i składnia do przemyśleń.
    Tacy ludzie są wszędzie.

    OdpowiedzUsuń
  9. No bardzo fajne i zgadam się z twoimi słowami ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Zgadzam się z tobą w 100% , super blogg , zapraszam do mnie : my-life-itp.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Zgadzam się ze wszystkim,super,ze piszesz to co myślisz :)


    http://drogadoboga.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. Taak. Wiem o czym mówisz, sama znam parę takich toksycznych osób. Wiem, jak to jest nie być akceptowaną... Może dlatego prowadzę bloga. Chcę mieć z kim pogadać. Bardzo ładnie i lekko piszesz, super się ciebie czyta. Oczywiście zaraz zaobserwuję i polecę na moim blogu. Nie liczę na rewanż, bo zdaję sobie sprawę, że mój blog, nie musi Ci się podobać.

    Pozdrawiam i zapraszam: jellyday.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. niestety tych ludzi jest pełno na świecie i zapewne będzie ich coraz więcej bo wątpie w to że zmniejszałaby się ich liczba .. byłam nawet w takim toksycznym związku . wiem na jakiś ludzi muszę uważać ;)
    pozatym... podoba mi się to jak piszesz i obserwuje twojego bloga :)

    http://hybrid-genesis.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. Nominowałam Cię do Versalite Blog Award ;)
    Szczegóły tutaj: http://heart-vacancy-poziomkowa.blogspot.com/ :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Pelno ich na swiecie .1 ;/
    Blog wyglada megaaaaa.!♥
    I bardzo dobrze sie czyta.
    Zaobserwowalam ^^(Dziewczyna z Terpsychory)

    OdpowiedzUsuń
  16. Ja na szczęście uwolniłam się od takich właśnie "toksycznych ludzi".
    Wtedy zrobiłabym dla nich wszystko, natomiast jak ja miałam problem, oni nagle mieli ważniejsze sprawy.
    Teraz jest dobrze mam innych przyjaciół, tych prawdziwych ♥
    Bardzo dobry blog, mało jest takich teraz, które nie poruszają tematu koncertu Justina Biebera albo One Direction .
    Byłaś już, ale zapraszam w każdej wolnej chwili my-reflections-and-more.blogspot.com ;-)
    Obserwuję :*

    OdpowiedzUsuń
  17. Dużo takich osób jest; niestety.;/
    No, ale cóż...
    Zapraszam do mnie;http://w-pogonizamarzeniami.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  18. Niektórzy ludzie aż ociekają toksynami.
    Bardzo podoba mi się konwencja Twojego bloga.
    Z tego, co widzę, to Twoje posty są pisane z pasją i zaangażowaniem-nie mylę się, prawda?
    Poza tym motywujesz do działania, a ja to cenię i dlatego będę dalej obserwowała Twoją działalność w blogosferze :)

    W wolnej chwili zapraszam do mnie:
    http://by-enia.blogspot.com/

    P.S. Mój blog dopiero powstaje. Co prawda nie ma wiele wspólnego z Twoim, ale może wejdziesz i coś Cię zainteresuje. Zapraszam

    OdpowiedzUsuń

-Jeżeli dodajesz komentarz, to mam nadzieję, że przeczytałeś całą notkę.
-Komentarzami typu "fajny blog" - SPAMUJESZ!
-Jeśli Twój komentarz będzie posiadał więcej niż 4 słowa, na pewno się zrewanżuje !:)

Pozdrawiam:)