niedziela, 3 lutego 2013

Człowieka można zniszczyć, ale nie pokonać

Witajcie! Z racji tego, iż to są już resztki moich ferii, bo od poniedziału do szkoły.. to moja działalnośc na blogu niestety znacznie się obniży.. ;(
Wiadomo szkoła, zajęcia pozalekcyjne i wiele innych bardzo, ale to bardzo mnie ograniczy do pisania na blogu ;) Mimo to mam ogromną nadzieję, że będzie nadal go odwiedzali:) Na pewno w weekendy będę bardziej aktywna niż w normalne dni:)
Aby tego było mało mam karę i rodzice zabrali mi laptopa:(
Na szczęscie jako, że jestem człowiekiem myślącym wygrzebałam w gratach swój stary komputer, a jednak to prawda, że każdy z nas jest Odyseuszem i wraca do swej Itaki hehe :D
Jednak mimo wszystko notki będą pojawiały się rzadziej.. a żeby już nie zanudzać przejdę do tematu.. :)


"Człowieka można zniszczyć, ale nie pokonać"

Pamiętam, że w gimnazjum pisałam na ten temat rozprawkę, dlatego pewnie trochę się na niej oprę. Jak dobrze pamiętam to Ernest Hemingway umieścil te bardzo mądre słowa w swojej książce "Stary człowiek i morze".
Ale co to znaczy, że człowieka można zniszczyć, ale nie pokonać? Ja rozumiem to tak, że każdy z nas ma w sobie ogromną wewnętrzną siłę, która po prostu nie pozwala nam się nigdy poddać.. choćbyśmy byli nie wiadomo jak poniżani, nasza psychika byłaby bardzo zszargana, a życie wydawałoby się totalnie bez sensu, to i tak mielibyśmy choć odrobinę tej woli walki.., która pomogłaby nam przetrwać.
Natomiast w dzisiejszych czasach niestety mało kto jest w stanie poradzić sobie z przeciwnościami losu.. nawet najmniejsza porażka potrafi nas zniszczyć, no właśnie ZNISZCZYĆ, ale czy pokonać?
Na pewno bardzo trzeba chcieć, aby odbić się od dna i potem prędzej czy później wyjdziemy z tego zwycięsko;)
Moim zdaniem każdy, ale to każdy człowiek ma w sobie chociażby trochę nadziei, która pozwala nam nawet w najgorszej sytuacji ujrzeć jasne światło w z pozoru ciemnej odchłani beznadzieji.
I tu nasuwa mi się myśl, że nic nie jest takie beznadziejne jakim się wydaje - w pełni się z tym zgadzam, bo tak na prawdę wszystko, co dzieje się w naszym życiu ma jakiś konkretny cel.. wszystko! Jeśli tego nie zauważyłeś.. no to masz problem.
Zauważ, że jeśli np. złamałeś nogę schodząc po bardzo stromej górze to jednak mimo wszystko można ujrzeć w tym plusy chociażby to, iż już więcej nie będziesz wracał do domu tą stromą drogą i będziesz bardziej uważny, możliwe też, że czekając w przychodni na nowy opatrunek poznasz jakąś interesującą osobę, a kto wie może być to przyjaciel na całe życie.. także uważam, że na wszystkie złe bądź gorsze sytuacje trzeba patrzeć z nutką optymizmu... zaraz... czy ja o tym nie pisałam w jakiejś notce?:D Nieważne :P
Przechodząc do tematu.. człowiek to na pewno osoba silna.. tylko, że niektóre osoby nie są na tyle zdeterminowane by dążyć do celu i pokazać innym, że są niepokonane!
Dlatego trzeba z tym walczyć i umieć podnieść się po porażce i na prawdę warto pamiętać o tym, iż nie ma takiej siły, która by Cię pokonała! Wszystko jesteś w stanie przezwyciężyć.. choć może wydawać się to nieprawdopodobne, to tak jest... możliwe, że ja w swoim życiu nie przeżyłam wiele i ktoś kto przeżył jakąs traumatyczną sytuację może pomyśleć:"Co ona pieprzy?!" no ale jednak coś tam przeżyłam i z każdej tej trudnej sytuacji zawsze się podnosiłam i nie dlatego, że miałam w okół siebie masę ludzi, która mnie wspierała.. NIE! Tylko dzięki swojej wewnętrznej sile;)
Co prawda nadal walczę z demonami, ale też wciąż mam w sobie siłę, dzięki której wiem, że osiągne z pozoru nieosiągalne ;) Tak więc trzeba mieć w sobie tonę wiary, mase determinacji i szczyptę pewności siebie nawet gdy dosłownie świat wali Ci się na głowę :)
Bo tak już wspomniałam nic nie jest beznadziejne, jakim się wydaję tylko czasem też to my sami wyolbrzymiamy pewne aspekty naszego życia, co jest błedem, gdyż trzeba być obiektywnym do otaczającego nas świata..., a może wręcz przeciwnie? Bo co jeśli to życie i to wszystko, to tylko żart? :D
Ale mniejsza o to, bo nawet jeśli.. to chyba warto przeżyć ten "żart";)

19 komentarzy:

  1. Bardzo ciekawa notka : )
    Obserwuję :)
    i zapraszaam : shajcendy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. łał naprawdę szczere przemyślenia. zaciekawił mnie twój blog, jest on inny od pozostałych, i chyba zaryzykuję i dodam się do obserwatorów :3


    Zapraszam do mnie: http://wierzycwmarzenia.blogspot.com/
    and
    http://1d-zakazanamilosc.blogspot.com/
    Proszę o komentarz,ponieważ sama dobrze wiesz jakie one są ważne.
    +zaobserwowałam i mam nadzieje,że się odwdzięczysz i zaobserwujesz moje blogi :3 ♥

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziekuję i oczywiscie wejde na twojego bloga ;)

      Usuń
  3. Pamiętam też pisałam na ten temat rozprawkę, na prawdę modre słowa :)
    http://zrobtosamadiy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo mi się podoba piszesz bosko lepszego nie słyszałam warto to przeczytać.

    Obserwuje i licze na rewanż http://nastolateczkii.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. super wpis ;)
    Zapraszam do wzięcia udziału w konkursie :D
    Szczegóły na moim blogu: http://my--crazy--stories.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. O świetna notka! ♥
    Obserwuję i liczę na rewanż ;3
    http://best-frieend.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Ha, jak to się dobrze składa... bo właśnie przerabiamy na polskim tego starego człowieka. A na zadanie domowe była refleksja na ten temat, hmm. Zgadzam się z Tobą, choć w rzeczywistości to nie jest takie łatwe, jakby się mogło wydawać... z resztą, życie nigdy nie było usłane różami. Zawsze ktoś nam będzie kładł kłody pod nogi. Jednakże powinniśmy walczyć o własne marzenia, dążyć do wyznaczonych sobie celów i nigdy się nie poddawać. Stary powinien być wzorem dla każdego z nas.

    Obserwuję, bo ciekawie piszesz i zachęcasz mnie do refleksji na różne tematy.

    Pozdrawiam, Gocha :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Śliczne, wzruszające, ciekawe.. Zapraszam do mnie: http://wartezapomnienia.blogspot.com/ i http://blogzopowiadaniamiagatki.blog.pl/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo spodobała mi się ta notka, naprawdę! Jets po prostu świetna. Jak ja to ujmę: ,,filozoficzna"..! :-)

      Usuń
  9. ciekawie piszesz :)

    siiteemodels.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo fajny blog. Interesująco piszesz.

    blogfajnejolki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo podoba mi się Twój styl pisania i sposób w jaki myślisz i rozważasz różne tematy. Jest naprawdę super. Pozdrawiam, będę wpadała częściej. http://mojezycie24.piszecomysle.pl/

    OdpowiedzUsuń
  12. Naprawdę bardzo ciekawie piszesz. Fajny blog i ładny wygląd. Na pewno będe częściej wpadać *.*

    OdpowiedzUsuń
  13. bardzo fajny blog zapraszam do mnie http://tajeeemniceeeblogspot.blogspot.com/2013/01/1_31.html

    OdpowiedzUsuń
  14. Łał, naprawdę. Ciekawie piszesz, aż to całe przeczytałam. Refleksje, ja mam je codziennie haha :D
    Super wygląd bloga, i ogólnie super blog ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Bardzo ciekawe przemyślenie. Czekam na więcej.:) Twój blog jest naprawdę fajny :)
    http://neverforgetaboutyou-story.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  16. No rozumiem. Mi od poniedzialku sie ferie zaczynaja ;)

    OdpowiedzUsuń

-Jeżeli dodajesz komentarz, to mam nadzieję, że przeczytałeś całą notkę.
-Komentarzami typu "fajny blog" - SPAMUJESZ!
-Jeśli Twój komentarz będzie posiadał więcej niż 4 słowa, na pewno się zrewanżuje !:)

Pozdrawiam:)