sobota, 16 lutego 2013

Być czy mieć..?

Witajcie!
Dzisiejsza notka będzie znowu bardzo refleksyjna ;)
Tak więc zastanowię się czy lepiej jest BYĆ, czy może jednak MIEĆ?
Zapewne wiele razy się nad tym zastanawialiście, a jeżeli nie to dzisiaj macie taką okazję ;)
Na początek zadajcie sobie pytanie czy wolelibyście być mądrzy czy mieć duużooo pieniędzy? 
A teraz odpowiedzcie sobie bardzo szczerze.
Jeżeli o mnie chodzi to wolę BYĆ, czyli być mądra niż MIEĆ dużo pieniędzy... mam nadzieję, że większość się ze mną zgodziło, ale pewnie są osoby, które jednak wolałyby mieć dużo forsy, no ale niestety za pieniądze możemy kupić praktycznie wszystko prócz - mózgu ;)
 Moim zdaniem jeżeli jesteś człowiekiem inteligentnym, mądrym to w sumie nic nie stoi na przeszkodzie, aby stać się dodatkowo bogatym, a gdy masz tylko pieniądze, a nie masz "mózgu" to jednym słowem jesteś w dupie.. gdyż jesteś najprościej mówiąc.. głupi, a tacy ludzie szybko te pieniądze mogą stracić, no chyba, że dana osoba jest dziedzicem ogromnej fortuny podobnie jak Paris Hilton no to wtedy wiadomo nie musisz się o nic martwić, a to, że w głowie masz folie bąbelkową to tak na prawdę już nie ma znaczenia ;)
 Lecz mimo wszystko uważam, że jednak lepiej jest zdecydowanie BYĆ, bo co z tego, że MASZ skoro w każdej chwili tak na prawdę możesz to stracić.. dlatego tak ważne jest abyśmy byli dobrymi ludźmi z pewnymi wartościami i aby inni lubili nas nie za to co mamy, ale właśnie za to kim jesteśmy :)
 Trzeba też żyć tak, aby nasi bliscy jak już odejdziemy z tego łez padołu za nami rozpaczali, a nie cieszyli się z  ogromnego spadku, bo to chyba jest najgorsze co może się przytrafić.
 Można też zauważyć, iż wiele ludzi nie stara się ani trochę być tylko robią wszystko aby mieć.. chociażby pieniądze, ale chyba nie muszę mówić, że jest to zachowanie ani trochę nie godne naśladowania i takie osoby są zazwyczaj pozbawione wszelkich skrupułów, dążą tylko do tego aby osiągnąć swój cel - zazwyczaj po trupach... Tak więc starajcie się być ludźmi wartymi coś więcej niż to co posiadacie w przeciwnym razie inni nie będą okazywali Wam szacunku, no chyba tylko jeżeli będą mieli z tego jakieś korzyści, a chyba nikt nie chciałby być w ten sposób traktowany.
Poza tym każdy z nas jest wartościowy tylko nie każdy potrafi tę wartość w sobie odkryć i ją kształcić...
Podsumowując: Bardzo fajnie jest coś mieć, ale czasem trzeba się zastanowić czy rzeczywiście to jest już wszystko i czy czasem nie zaniedbaliśmy w tym wszystkim samych siebie oraz czy jesteśmy dostatecznie tacy jacy chcielibyśmy być... 


19 komentarzy:

  1. Szczerze to ja bym chciała być np. mądrzejsza bo pieniedzmi świata nie poznam i nie naucze siejak życ dzieki nim. Ciekawy blog. Obserwuje i zapraszam do sb.

    http://pamietnik-nastolatki-czebullka.blogspot.com/ < ---- zapraszam

    OdpowiedzUsuń
  2. Wow świetnie piszesz, zgadzam się z Tobą. Bardzo ciekawy blog=obserwuję.
    Zapraszam do mnie
    http://uzaleznionaodciebie.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Zgadzam się z Tobą na 1000%. Za pieniądze nie da się kupić miłości , przyjaźni , może da ale czy to będzie prawdziwa przyjaźń ? Nie.Będzie oparta na forsie. Ciekawe piszesz notatki. Świetny blog !

    OdpowiedzUsuń
  4. Pieniądze są potrzebne ale nie najważniejsze.
    Kupisz każdą rzecz,ale nie tę najważniejszą, masz w stu procentach rację.

    Taaak, niestety. Niestety na świecie jest pełno ludzi którzy myślą inaczej :(

    OdpowiedzUsuń
  5. Sto procent racji :)
    ciekawa notka! ;d

    http://my--crazy--stories.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Masz racje.
    Bardzo mądrze mówisz. Polać ci? :)
    A tak wogóle,fajny blog obserwuje.
    Zapraszam na mojego bloga
    jak ci sie spodoba skomentuj i zaaobserwuj :)
    http://madearelifesour.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Jak najbardziej masz rację.Notka ciekawa lecę czytać resztę.
    Pozdrawiam Miho Malie ^^

    OdpowiedzUsuń
  8. Blog po prostu świetny...czekam na kolejne notki ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. świetny blog ;) i bardzo ciekawa notka. dała mi trochę do myślenia, szczerze mówiąc pisze rzeczy tego typu w zeszycie :P
    dzisiaj założyłam bloga i zależy mi na komentarzach.. zajrzysz ? ->
    http://white-rose-photograpfy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Zgadzam się z Tobą : ) Świetne te twoje notki : * Będę częściej wpadać ; ]
    Pozdrawiam :*
    Zapraszam do mnie http://caloric-lollipop.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Zgadzam się, lepiej być, niż mieć. Chociaż w sumie posiadanie mózgu też podlega do kategorii mieć xD zazwyczaj Ci bez mózgu chcą mieć: czy to znajomości, czy popularność, czy pieniądze. Nie rozumiem tego troszkę. Dla mnie najbardziej liczy się bycie wolnym, tylko wtedy człowiek jest naprawdę szczęśliwy :)
    pozdrawiam
    ohmfh.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokladnie tak! Zgadzam sie w pelni - wolnosc przede wszystkim!:)

      Usuń
  12. W 100 % się z tobą zgadzam! Piszesz bardzo ciekawe posty, aż miło się czyta :) Będę tu często wpadać :D
    Ps. Zaobserwuje ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  14. Czytając Twoją notkę, zaczęłam głębokie przemyślenia na temat tego wszystkiego ... na temat życia ... Uwielbiam tego typu posty - czyli duużo refleksji :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Hmm zdecydowanie wolę być. Bo po co mi pieniądze skoro zagłębię się w rutynę i samolubność. Wolę być mądra i pokazać, że jestem coś warta. Bez sensu jest życie z bogactwem, ponieważ ludzie tylko czają się na nasze pieniądze. Hmm a co do Paris Hilton to ona nie odziedziczyła fortuny tylko do 21 roku życia pracowała w hotelu swojego ojca .Blog super bd wpadać częściej notka interesująca i dająca do myślenia prymitywom :) Zapraszam do mnie http://botorzeczywistosc.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  16. Świetne napisane,zdziwiłaś mnie,bo zazwyczaj nie chce mi się czytać takich przemyśleń.Ja zdecydowanie wolę być.W pewien sposób nakazałaś mi się nad czymś zastanowić,za co Ci serdecznie dziękuję! ;*
    Podsumowując:Dziękuję Ci za ten post :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się ciesze, że mój post skłonił Cię do przemyśleń :)

      Usuń

-Jeżeli dodajesz komentarz, to mam nadzieję, że przeczytałeś całą notkę.
-Komentarzami typu "fajny blog" - SPAMUJESZ!
-Jeśli Twój komentarz będzie posiadał więcej niż 4 słowa, na pewno się zrewanżuje !:)

Pozdrawiam:)