niedziela, 24 lutego 2013

Determinacja

Hej! No to wreszcie jest weekend! Szkoda tylko, że jutro niedziela, a potem ponownie poniedziałek ;(
No ale nieważne.. szczerze przyznam, że ostatnio brakuje mi weny, a to dlatego, że nie chce mi się dosłownie nic...  dziś napiszę parę słów ewentualnie kilkanaście zdać o determinacji i tym jak ważna jest ona w naszym życiu:)

Zauważcie, że jeśli nie mamy odpowiedniej motywacji, czyli tego co nas zachęci do działania to tak na prawdę nie działamy ;)
Dlatego uważam, iż determinacja jest bardzo, ale to bardzo ważna tylko pytanie jak się zdeterminować do osiągnięcia celu? otóż na swoim przykładzie wiem, że strasznie trudno jest się zmobilizować i coś zrobić chociażby odrobić pracę domową (mi to nawet z neta nie chce się jej przepisać :D) także sami widzicie ;)
Można by powiedzieć, że życie jest bardzo trudne, ale gdybyśmy się zdeterminowali okazałoby się potem, że wszystko się udaję i mamy czas potem na inne przyjemności ;) Tylko że tak jak wspomniałam to nie jest takie proste...
Jeżeli chodzi o mnie to mi bardzo pomaga muzyka, dzięki niej mam wrażenie, że mogę przenosić góry.. no wszystko ładnie, pięknie, ale tylko na chwilę, bo jak przyjdzie co do czego to i tak nic nie robię.
Mimo wszystko trzeba wciąż szukać motywacji.. najlepiej WSZĘDZIE! A najlepiej to jeśli masz coś zrobić, to zrób to teraz! Nie ma co czekać na to, że samo się zrobi, albo, że ktoś za nas zrobi.. trzeba samemu działać! - No ale wszyscy wiemy jak to w efekcie jest...
Wydaję mi się też, że nie powinniśmy sobie wyznaczać celów, bo potem i tak ich nie spełniamy chyba, że jest to cel, który wiemy, że musi się ziścić, to wtedy trzeba robić wszystko co w naszej mocy i do tego dążyć!:)
Z tym nie wyznaczaniem celów chodziło mi o to, iż powinniśmy skupiać się na tym na czym powinniśmy w danej chwili, a nie dodatkowo wymyślać jakieś plany, które pewnie i tak nie zostaną zrealizowane, co oczywiście nie znaczy, że jeśli masz jakiś cel - jest złe.. NIE! Właśnie to na prawdę super, że masz jakiś cel do którego chcesz dążyć, ale jeśli jest ich nie wiadomo jak dużo, no to raczej małe prawdopodobieństwo jest, iż wejdą w twoje życie.. dlatego uważam, że powinniśmy wyznaczyć sobie 1 konkretny cel i do niego stale, konsekwentnie zmierzać :)
No ale wiadomo, że nawet do najmniejszego naszego celu, planu potrzebujemy masę determinacji, no ale myślę, że sama myśl, że moglibyśmy osiągnąć to czego bardzo w danej chwili chcemy jest największą motywacją.
Dlatego wydaje mi się, że trzeba dużo wizualizować, wyobrażać sobie, przepełniać nasz mózg przeróżnymi wyobrażeniami o tym czego chcemy mieć, ale wiadomo, że nie może to zajść za daleko, gdyż w efekcie przystaniemy tylko na marzeniach, a nie na działaniu ;)
 Najlepiej jest sporządzić sobie taką tablice na której poprzypinasz fotografie na których jest to co chcesz mieć np. pragniesz mieć długie włosy, to przypinasz zdjęcie z mega długimi włosami:) A gdy cel zostanie osiągnięty wtedy odpinasz fotografię - To na prawdę jest świetny sposób, dzięki temu wciąż pamiętasz o swoich celach i wielu znanych teraz ludzi również korzystało z tego sposobu ;)

Podsumowując: Determinacja, to chyba nie jest cecha wrodzona, więc warto ją szlifować, gdyż jest nam w życiu bardzo potrzebna no i nie pozwólcie, by Wasze lenistwo czy też nawet strach stanęło na przeszkodzie do Waszych planów, marzeń, celów... jeśli wiesz, że chcesz coś mieć najbardziej na świecie, to walcz o to! Nic nie jest niemożliwe i choć to brzmi banalnie marzenia na prawdę się spełniają, ale tylko wtedy gdy tego bardzo chcesz i jesteś zdeterminowany do działania, gdyż nic nie przychodzi od tak... ;)





+KĄCIK PORAD:
Wielu z Was w komentarzach pisało mi, że moje notki dają dużo do myślenia z czego bardzo się cieszę, tak więc pomyślałam aby założyć taki "kącik porad", który miałby na celu udzielanie przeze mnie porad na wasze osobiste problemy.
Oczywiście anonimowość gwarantowana!
Dlatego jeżeli macie jakieś drażniące pytanie, problem z którym nie jesteście sobie poradzić, to zapraszam.. piszcie na e-mail:  mamproblem@onet.eu
Na pewno z chęcią pomogę!


15 komentarzy:

  1. Zapraszam Cię do wzięcia udziału w mini konkursie: http://chandelier-blog.blogspot.com/ :)

    Co do bloga: jest po prostu świetny. Twoje posty czytam bardzo chętnie i z niesamowitą lekkością. Trzymaj tak dalej.

    OdpowiedzUsuń
  2. Naprawdę nigdy nie widziałam takiego bloga,ale naprawdę jest świetny.Piszesz po prostu świetnie,będę tu wpadać częściej=)

    Zapraszam do mnie

    http://teenage-life-is-crazy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Ten blog bardzo mi pomaga kiedy mam gorsze dni kiedy myśle ,że wiecej już nie dam rady wytrzymać Zapraszam do mnie http://live---for---yourself.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Naprawdę fajny blog, będę wpadać ;)
    +zapraszam na mojego bloga
    http://patrycjapodbiol.blogspot.com/ jak ci się spodoba to zaobserwuj
    pozdrawiam ;3

    OdpowiedzUsuń
  5. zgadzam sie z toba 100%
    http://belief-is-one-step-closer.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Zgadzam się w 100% z Tobą :)
    Najczęściej strach jest największą przeszkodą : |

    OdpowiedzUsuń
  7. Zostałaś nominowana do Liebster Award.

    http://blogfajnejolki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Zgadzam się z tb ^^
    Ogólnie ja nie posiadam tak bardzo wyćwiczonej determinacji , więc trudno mi osiągać cel ! Ale bardzo chcę to zmienić .
    Zapraszaam do mnie może zaobserwujesz? Będzie mi bardzo miło :)
    http://mikilove47582.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Silną wolę trzeba cały czas ćwiczyć, trenować. Duże cele najlepiej osiągnie się małymi kroczkami.

    OdpowiedzUsuń
  10. Mi brak determinacji a właśnie teraz potrzebuję jej najwięcej bo niestety ale maturka tuż tuż. Ehh a ja co robię? Siedzę przed komputerem. Kurcze trzeba się wziąć i ruszyć te 4 litery :P

    OdpowiedzUsuń
  11. Przeczytałam chyba wszystkie notki (no ok, które mnie zaciekawiły xd) i blog spodobał mi się ;D Powiem nawet, że parę notek mnie wzruszyło.. Mam prośbę, czy mogłabyś dodać notkę o tym jak ludzie mają wizje ? Tzn. przywidują przyszłość. Bo ja mam takie coś i chcę wiedzieć co o tym myślisz ;) Pozdrawiam :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ok.. nie ma sprawy ;) Tym bardziej, ze akurat ostatnio nie mam weny na nowe notki ;/
      Rowniez pozdrawiam!:)

      Usuń
  12. Dobrze, że założyłaś taki kącik porad. Na pewno napiszę, gdy będę miała problem. :)

    OdpowiedzUsuń

-Jeżeli dodajesz komentarz, to mam nadzieję, że przeczytałeś całą notkę.
-Komentarzami typu "fajny blog" - SPAMUJESZ!
-Jeśli Twój komentarz będzie posiadał więcej niż 4 słowa, na pewno się zrewanżuje !:)

Pozdrawiam:)