poniedziałek, 18 lutego 2013

Schizofrenia - inny punkt widzenia

Hej! Jestem dzisiaj w okropnym humorze.. a to wszystko przez szkołę!
Ehh.. gdyby nie ona moje życie byłoby wprost piękne, ale niestety zawsze musi być jakaś bariera do uzyskania pełni szczęścia w moim przypadku jest to właśnie - szkoła, a dokładniej to te wszystkie sprawdziany z których dostaje pały, no ale cóż.. skończyły się ferie i trzeba się wreszcie ogarnąć.
Zapewne Wy macie podobnie i wiecie, że z tym ogarnianiem to różnie bywa, no ale mniejsza o to czas przejść do tematu...

Także dzisiaj napiszę o chorobach psychicznych... zainspirował mnie do tego film "Piękny umysł", polecam wszystkim tym którzy nie oglądali, gdyż jest to zdecydowanie najlepszy jaki oglądałam, zresztą tego nie można nazwać filmem, to jest dzieło sztuki!
No dobrze, a więc nie wiem czy wiecie, ale tak na prawdę każdy z nas ma jakąś "psychozę", a ja to już na pewno.. jestem o tym wręcz przekonana! No i nikt z nas nie jest w pełni zdrowy, bo gdyby przejrzeć te wszystkie opisy fobii itd. to na prawdę można się przerazić i nagle okazuje się, że coś jest nie tak.. no ale bez obaw ;) Tak więc.. do czego zmierzam? W dzisiejszej notce postaram się uświadomić, że choroby psychiczne typu schizofrenia, to tak na prawdę jest dar.. na prawdę, bo Ci ludzie widzą więcej niż przeciętny człowiek byłby wstanie ujrzeć.
Jeżeli w swoim otoczeniu macie osobę cierpiącą na tą chorobę, bądź sami macie schizofrenie, to pewnie zauważyliście, że ta choroba dotyka zazwyczaj ludzi bardzo inteligentnych, którzy wyróżniają się swoim intelektem pośród innych osób.. także jak się okazuje inteligencja ponadprzeciętna też jest pewnym deficytem, gdyż tacy ludzie są najbardziej narażeni na choroby psychiczne.
No ale tak jak napisałam schizofrenia to dar, wiem mogę się mylić, bo tak na prawdę nie wiem jak to jest.. słyszenie głosów, eksplozja myśli itd. i to na pewno jest bardzo uciążliwe, i owszem trzeba to leczyć, ale jest też ta jasna strona tejże choroby, bo tak jak wspomniałam cierpiący na tą chorobę widzą, to co normalni ludzie nie są wstanie zobaczyć, są to osoby na prawdę bardzo mądre, które mogą wiele nauczyć "zdrowych" ludzi... poza tym ze schizofrenią można żyć i tak na prawdę nie potrzebne są te wszystkie psychotropy tylko akceptacja otoczenia i miłość, a jak można zauważyć, to gdy ktoś jest "inny" to tym samym od razu odrzucany, tak samo jest z ludźmi cierpiący na schizofrenie.. inni traktują ich jak wariatów, a tak na prawdę te osoby mają w sobie więcej akceptacji, tolerancji i uczuć niż wszyscy inni razem wzięci.
 I sądzę, że każdy z nas powinien nauczyć się szanować takich ludzi, ponieważ ta choroba może dopaść każdego.. no nie ma co tu ukrywać w szczególności, że w dzisiejszych czasach czasem na prawdę trudno zachować zdrowy rozsądek..
Dlatego mam nadzieję, że spojrzycie na schizofrenie inaczej, a w szczególności na ludzi, którzy na nią cierpią i zauważycie pozytywne jej aspekty.. ja widzę i moim zdaniem Ci ludzie na prawdę w niczym nie są gorsi, a już na pewno nie są psychopatami.. jedynie są o wiele bardziej emocjonalni, wrażliwi i kreatywni - a to same pozytywne cechy. Uważam również, że to głównie nasze społeczeństwo, lekarze itp. robią z ludzi psychicznie chorych, bo np. ktoś jest spokojny, szuka spokoju, żyje własnym światem.. to od razu okrzyknięty schizofrenikiem, co jest oczywiście totalnym absurdem!
Na prawdę przeraża mnie to, a szczególnie ta nietolerancja i nie akceptacja, na prawdę nie rozumiem jak można kogoś nie akceptować, to jest dla mnie bardzo niezrozumiałe.. nigdy nie było sytuacji w której bym kogoś okrzyknęła dziwakiem, psychopatom itp.
Każdy ma swój własny styl, jest tym kim chce, zachowuje się jak chce i tak na prawdę nikt nie powinien mieć do tego obiekcji, tylko popatrzeć na samego siebie!




Podsumowując: Powinniśmy na schizofrenię popatrzeć trochę z innej strony, nie jak na chorobę, ale jak na inny punkt widzenia tych osób.. wydaje mi się, że zdecydowanie lepszy niż nas.. "zdrowych" ludzi.










+KĄCIK PORAD?
Wielu z Was w komentarzach pisało mi, że moje notki dają dużo do myślenia z czego bardzo się cieszę, tak więc pomyślałam aby założyć taki "kącik porad", który miałby na celu udzielanie przeze mnie porad na wasze osobiste problemy.
Oczywiście anonimowość gwarantowana!
Dlatego jeżeli macie jakieś drażniące pytanie, problem z którym nie jesteście w stanie sobie poradzić, to zapraszam.. piszcie na e-mail:  mamproblem@onet.eu
Na pewno z chęcią pomogę! 

14 komentarzy:

  1. Bardzo dobrze mówisz. ; )
    Ludzie często powierzchownie oceniają ludzi po tym jaki mają kolor skóry, czy na coś chorują. Według mnie szchizofremicy to normalni ludzie, którzy są mądrzejsi od nas. Zgadzam się z tobą w 100%. Ludzie, którzy obiektywnie patrzą na świat też tak myślą. A takie choroby to gorsze są gdy lekarze jeszcze się doczepią. Pozdrawiam. Zapraszam do mnie :)
    http://botorzeczywistosc.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawy pomysł z kącikiem ;)
    może kiedyś zgłoszę się do Ciebie z problemem jak będę takowy mieć .. :) ?
    pozdrawiam http://izey-izabella.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Kurde, piękne to, co napisałaś . ♥ Świetne, po prostu świetne. I super pomysł z tym kącikiem :D czekam na nn .

    http://what-do-you-call-tomorrow-without-you.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Dokładnie, nie rozumiem ludzi którzy nie potrafią zaakceptować innych jak dla mnie właśnie to jest choroba. To że są tacy ludzie np ze Schizofrenią mi nie przeszkadza bo przecież każdy z nas ma swój świat i powinniśmy być dla innych tolerancyjni!
    Zajebista notka będę wpadać częściej ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Schizofrenia to nie jest żaden dar. U mojej siostry zaobserwowano schizofrenię paranoidalną i aktualnie po raz trzeci została zamknięta w szpitalu psychiatrycznym.
    Co do tolerancji i akceptacji - w pełni się z Tobą zgadzać.
    Ta sztuka w dzisiejszych czasach zanika... niestety.

    OdpowiedzUsuń
  6. Zostałaś nominowana do The Versatile Blogger
    szczegóły na naszym blogu :) - http://trollalolaandnacpanazelkami.blogspot.co.at/

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie oglądałam ;)
    Ale chętnie obejrzę ^^
    A co do choroby?
    Zgadzam sie z tym, że trzeba być tolerancyjnym :)
    Chociaż jest XXI w. i to juz rzadkość ;c

    Pozdrawiam, Kaja z www.kaja-story.blogspot.com

    Zapraszam ! :)

    OdpowiedzUsuń
  8. http://akkieundjoep.blog.pl/ to mój zaglądaj czasem a to blog mojej koleżanki jak chcesz też wpadaj
    celebr.blog.pl

    OdpowiedzUsuń
  9. Dziewczyno podziwiam cię za to co napisałaś ! Zgadzam się z tym , że trzeba być tolerancyjnym w 100 %. Choć zdarza się w dzisiejszych czasach to coraz rzadziej,miejmy nadzieję , że kiedyś to się zmieni.
    Idę czytać dalej :)
    Miło by mi było gdybyś zajrzała do mnie :)
    Piszę opowiadanie o życiu nastolatki , która zakochuję się przez internet :)
    www.internetowa-milosc.blogspot.com
    buziaki !

    OdpowiedzUsuń
  10. przeczytałam większość twoich notek, są świetne : ) W tym poście masz w 100% rację : )
    zapraszam do siebie: http://abaut-us-wiksi.blogspot.com/
    +obserwuję twojego bloga, liczęe na rewanż : )

    OdpowiedzUsuń
  11. Piękny umysł. To ten film z tym aktorem co grał w Gladiatorze nie? Co on miał potem dziecko z ta piękną panią ? :) Ten film , jak ty już napisałaś to dzieło sztuki. Naprawdę piękny. Moja siostra go oglądała i mówiła,że tkwi w tym filmie tajemnica. Podczas oglądania, zauważyłam jaka. To było naprawdę świetne i skłonne do refleksji:)

    A ten kącik świetny. Sama założyłam takiego bloga, lecz nikt "nie miał problemów". Mam nadzieję,że Ci się uda. Powodzenia i buziaczki :)

    OdpowiedzUsuń
  12. jak zawsze masz racje . ! : **

    OdpowiedzUsuń

-Jeżeli dodajesz komentarz, to mam nadzieję, że przeczytałeś całą notkę.
-Komentarzami typu "fajny blog" - SPAMUJESZ!
-Jeśli Twój komentarz będzie posiadał więcej niż 4 słowa, na pewno się zrewanżuje !:)

Pozdrawiam:)