poniedziałek, 11 lutego 2013

Maski, maski...maski wszędzie!

HEJ!! W dzisiejszym poście napisze o.. maskach.. oczywiście nie mam na myśli tu masek karnawałowych czy coś w tym stylu tylko o maskach, które każdy z nas zakłada praktycznie każdego dnia.. nazwałabym to"maskami osobowości" :)
  Tak więc tak jak napisałam zakładamy je wszędzie jakby nie patrzeć.. do szkoły, do domu, do sklepu, na imprezę itp., itd., etc. No ale mniejsza o to.. po prostu chodzi o to, iż przy wszystkich jesteśmy inni.. w szkole inni, przy rodzicach inni, a w swoim pokoju to już w ogóle mega inni!
I tak się zastanowić to czy ludzie w dzisiejszych czasach potrafią być w ogóle osobą? Bo to chyba nie jest normalne, że do każdej innej sytuacji zakładamy inną maską.. ?  Chociażby jakby tak się zastanowić, to w 21 w. to raczej jest to już na porządku dziennym.. No chyba ewentualnie, że wszyscy jesteśmy schizofrenikami! W sumie pisząc tą notkę tak się zastanawiam i dochodzę do wniosku, że nawet ja sama nie wiem kim jestem.. to takie przerażające! Mało tego smutne...
  No i nagle nasuwa się pytanie dlaczego tak jest?
Nie wiem nawet czy powinnam się wypowiadać na ten temat, gdyż sama mam całkiem pokaźną liczbę tych masek.. ale jednak wydaje mi się, że to w dużej mierze przez presję jaką wywiera na nas otoczenie, no bo w szkole - stres, w domu trzeba się uczyć, więc też - stres, gdzieś tam indziej również - stres, nawet przez miasto nie można sobie normalnie przejść, bo wszyscy się na Ciebie gapią, co też oznacza - stres!
  A potem się dziwią, że nie jesteś sobą! Bo jak tu być niby sobą skoro "stres" towarzyszy Ci w prawie każdej dziedzinie życia?! Chyba się nie da, ale zawsze warto próbować poza tym zanim będziesz sobą przy wszystkich ludziach, to musisz na początek znać siebie, a jak znać samego siebie skoro praktycznie wszędzie    jesteśmy innymi ludźmi..? Być może to nie tyczy się wszystkich, ale jestem przekonana, że znaczna większość nie potrafi być sobą, mało tego nie wie tak na prawdę kim jest..
Nie ukrywam - ja też nie wiem! Tak na prawdę wszędzie jestem inną osobą, mogę na palcach jednej ręki policzyć, tych którzy znają prawdziwą mnie cała reszta miałaby różne zdania.. No chyba, że..  mam rozdwojenie osobowości.. nie mam pojęcia, ale raczej nie :D
Nieważne.. zapewne nie ja jedna tak mam.
  Jedno jest pewne: Nie potrafimy być sobą, boimy się opinii innych ludzi, którzy tym samym również boją się opinii naszej i takim o to sposobem zatacza się błędne koło..
Czasem trzeba też zadać sobie pytanie czy w ogóle chcemy aby inni znali nas takich jacy na prawdę jesteśmy, bo np. ja nie chcę, nie jest mi to wcale potrzebne, aby wszyscy wiedzieli jaka jestem, co prawda staram się być sobą w miarę możliwości, ale wiadomo mam pewne granice, ale to jak pewnie każdy z Was:)
  Powiedziałabym nawet, że jesteśmy takimi zagubionymi istotami w tym wielkim świecie, który wciąż biegnie do przodu, a my jesteśmy daleko w tyle, a nawet stoimy w miejscu.. dlatego, że ten strach zżera nas od środka, boimy się nowych doznań i nie odkrywamy w sobie nowych możliwości.. oczywiście mówię tu bardzo ogólnie ;)
Wydaje mi się też, że czasem jednak warto zdjąć tą maskę, ponieważ w pewnym momencie sami nie wiemy już kim tak na prawdę jesteśmy - Ja jestem doskonałym przykładem, gdyż wydawało mi się, że wiem kim jestem, ale zdałam sobie sprawę, że jednak nie do końca, bo w sumie mam kilka tych masek no i w zasadzie nie wiem, która jest prawdziwa... może być tak, że żadna i co wtedy? Trzeba odszukiwać siebie na nowo, a to nie jest takie proste, bo jak raz się pomylisz to potem już ciężko będzie Ci poskładać się w części.
 Mimo wszystko mam nadzieję, że jednak ktoś z Was wie kim jest w mniejszym lub większym stopniu, no bo nie ma co ukrywać.. ciągle się zmieniamy i czasem ciężko jest zachować jedną twarz, a już w szczególności w dzisiejszych czasach, a może to nie o czas chodzi, ale o ludzi, albo po prostu zwyczajnie nie pasujemy do tego świata..? To wszystko jest takie zagmatwane w sumie czy jest sens zastanawiania się nad tym? Pewnie łatwiej byłoby mieć tak po prostu wyrąbane na to wszystko.. także szacunek dla tych którzy mają wszystko głęboko w tyle! Bo jakby nie patrzeć tacy ludzie mają najłatwiej... ale raczej nie chodzi o to by było łatwo, tak w ogóle to nie wiem o co chodzi.. ale czy to ważne? czy kogoś to obchodzi? znając życie niezbyt..
 Ale mimo to mam nadzieję, że zrozumieliście i postaracie się ograniczyć zakładanie swoich masek.. odkryjecie w sobie swoją wyjątkowości i pokażecie się światu!
I mówię całkiem poważnie, gdyż życie mamy jedno, a poprzez udawanie kogoś kim się nie jest itd. marnujemy się i zamykamy się na ten jakże cudowny świat..  który może z pozoru nie wygląda aż tak pięknie, ale przecież żyjemy po to aby go zmieniać i sprawiać, aby był jak najwspanialszy!


ZDEJMIJ TĄ MASKĘ ! MASZ PRZECIEŻ TAKĄ PIĘKNĄ TWARZ ;)


18 komentarzy:

  1. Myślę, że maski przybieram ze strachu przed brakiem akceptacji grupy. Ja np. bardzo lubię czytać książki ale ludzie dziwnie reagują na to, że czytam więc doszło do tego, że znajomi rzadko widzą mnie z książką.

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny blog ;))
    Naprawdę cudowny ^^
    Czekam na kolejne notki! ;p

    OdpowiedzUsuń
  3. Wow, naprawdę inspirująca notka. Wybrałaś świetny temat. To prawda, wielu z nas na co dzień przybiera maski.
    Powodzenia w dalszym blogowaniu! :*

    OdpowiedzUsuń
  4. czytam sporo ksiazek, lubie utozsamiac sie z bohaterami, miło jest czasem poczuć się kimś innym:) to taki fikcyjny obraz maski. ale w zyciu codziennym staram się zawsze zachowywać po prostu jak Kama, nie dorównywać i nie dostosowywać sie. to takie krotkie wnioski po lekturze Twojej notki, miło się czytało:)

    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  5. oj tak jest niestety.Każdy ma maskę.Problem polega na ty,że nie każdy może ją zdjąć

    OdpowiedzUsuń
  6. ciekawy pomysł na notkę. :>
    ale niekiedy lepiej zakładać maski ;c

    OdpowiedzUsuń
  7. Kurde, zaje*isty blog! Naprawdę chyba się w nim zakochałam hihi :))
    Pozdrawiaam :D
    I Zapraszam do siebie http://www.makeup-yourfriend.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Tu naprawdę masz talent do pisania takich blogi widać, że to twoja pasja i masz d tego talent jesteś do tego stworzona w dwóch słowach zaje*isty blog...Po prostu boski...Zapraszam do mnie
    http://bez-tajemnic-nastolatki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziekuje bardzo! To na prawde przemile slowa :)

      Usuń
  9. "Jedno jest pewne: Nie potrafimy być sobą, boimy się opinii innych ludzi" - fragment, który najbardziej odwzorowuje mnie.. Z resztą, ja nigdy nie jestem sobą. Właśnie dlatego, że boję się, ze jak będę sobą, to nikt nie będzie chciał mnie znać, ze względu na to, jaka naprawdę jestem.. Pocieszeniem jest, że nie tylko ja tak mam..
    Mam pytanie, mój blog jest nowy i chciałabym go cały czas polepszać: Jak zrobiłaś ten nagłowek, ze zdjęciami? Jest z a j e b i s t y *____*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. naglowek zrobilam sama, powklejalam rozne zdjecia, aby powstalo cos w formie kolazu..
      Jak chcesz moge Ci zrobic :) Powiedz tylko co i jak :)

      Usuń
  10. Nie lubię , jak ktoś ukrywa się pod maską...a najgorsze jest,kiedy w końcu zdejmuje tą maskę i okazuje się całkiem innym człowiekiem...

    ps.obserwujemy?? :))

    OdpowiedzUsuń
  11. Jak mi sie spodoba Twoj blog to ok :)

    OdpowiedzUsuń
  12. No fajna notka zgadam się co do twojej opini ;)
    http://agulaaa12.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. Fajny ciekawy blog :) Zgadzam sie z toba ale ja np staram sie zawsze byc taka samaa co prawda moja natura jest taka ze raz jestem bojowa innym razem raczej ulegla ale to tylko zalezy od humoru i od sytuacji. Staram sie zawsze byc taka sama moze dlatego ludzie mnie nie lubia ... a przynajmniej ci ktorym powiedzialam co o nich mysle ;)

    Twoj blog jest tematyka podobny do mojego :) Jesli chcesz wejdz i zobacz --> rujnujac-samych-siebie.blogspot.co.uk

    Plus dodam cie do polecanych blogow :) malo jest osob takich ktore pisza o zyciu i o tematach naprawde ciekawych :)

    OdpowiedzUsuń

-Jeżeli dodajesz komentarz, to mam nadzieję, że przeczytałeś całą notkę.
-Komentarzami typu "fajny blog" - SPAMUJESZ!
-Jeśli Twój komentarz będzie posiadał więcej niż 4 słowa, na pewno się zrewanżuje !:)

Pozdrawiam:)