sobota, 26 stycznia 2013

Zazdrość

Hej! Na wstępie chcę podziękować za wszystkie obserwacje ;) Mój blog funkcjonuje od zaledwie 2 tygodni, a posiadam już 48 obsw. więc to chyba całkiem nieźle i ogólnie liczba komentarzy pod postami też mnie satysfakcjonuje, także jest dobrze.. w szczególności cieszę, ze moje notki rzeczywiście czytacie i odbieracie je tak pozytywnie! To na prawdę bardzo miłe ;)
Trochę nie za bardzo miałam pomysł na dzisiejszą notkę, ale w efekcie napisze o.. zazdrości.
Wydaję mi się, że jest to bardzo powszechny temat, więc chyba powinien Was zainteresować:)

Zazdrość? Co to takiego..? Jak mówi nam wikipedia,  to uczucie, odczuwane w sytuacji frustracji, gdy znany jest obiekt zaspokajający potrzebę i osoba posiadająca ten obiekt. Uważana zazwyczaj za uczucie negatywne, choć w łagodnej formie może być np. bodźcem do pozytywnej konkurencji i realizacji własnych aspiracji.

No więc jak już wiemy czym jest ta zazdrość.. to chyba mogę przejść do tematu:)
Tak na prawdę każdy z nas odczuł te niemiłe uczucie i zapewne odczuwa każdego dnia.. bo tak na prawdę codziennie spotykamy się z tym zjawiskiem;) W szkole, w domu, w pracy.. wszędzie! Zawsze znajdzie się ktoś kto będzie miał coś, czego nie mamy my..;) Czy da się temu coś zaradzić..? abyśmy przestali być zazdrośni o wszystko i wszystkich? Jasne, że tak! W końcu nie ma rzeczy niemożliwych..
Po prostu na początek trzeba zacząć doceniać to co już się ma.. przykładowo jeśli masz piękne, duże, niebieskie oczy.. ciesz się tym! oczywiście może być trudno, bo za chwilę przypomnisz sobie, że Zośka ma długie, grube, lśniące włosy i ogólnie cała jest taka ładna, śliczna, a te twoje duże, niebieskie oczy podług niej
staną się tak na prawdę bez znaczenia..  to rzeczywiście może zdołować;( Ale mimo wszystko nie poddawaj się! Szukaj w sobie jak najwięcej pozytywów, aby wreszcie wyzbyć się tej zazdrości.. no bo np. co z tego, że ta twoja koleżanka jest taka ładna i ogólnie ma tylu chłopaków skoro w głowie zamiast mózgu ma folie bąbelkową..
Także bardzo ważne jest to żeby nie oceniać subiektywnie tylko być jak najbardziej obiektywnym wobec siebie i wobec innych.. aby nie załamywać się takimi głupotami jak np. że ktoś jest ładniejszy, mądrzejszy, bogatszy.. bla bla bla.. bo to tak na prawdę nie sprawia, ze taka osoba jest lepsza od Ciebie;)
Druga sprawa to zazdrość wobec swojej drugiej połówki.. wiadomo, że najważniejsze w związku jest zaufanie no ale chyba nie zaszkodzi gdy raz na tydzień.. ewentualnie każdego dnia sprawdzisz z kim esemesuje twój partner bądź partnerka.. :D
No właśnie.. z tym zaufaniem różnie bywa, ale to nie o zaufanie tutaj chodzi tylko o zazdrość. 
Zapewne każdy kto był lub jest w związku był kiedyś zazdrosny o swojego partnera.. no i to jest jak najbardziej naturalne z tym, że czasem jest to odrobinę, a raczej bardzo irytujące!
Moim zdaniem taka chorobliwa zazdrość do niczego nie prowadzi, wręcz przeciwnie czasem sprawia, że osoba z którą jesteśmy ma już tego dość i zwyczajnie kończy związek..
Także te uczucie, a czasem nawet wrodzona cecha zazdrości potrafi wiele zniszczyć w naszym życiu chociażby związek czy przyjaźń.. więc uważam, że trzeba z tym walczyć, bo zazdrość nie jest dobra.. ja osobiście nie widzę żadnych pozytywnych cech jakie niosła by za sobą.
Podsumowując: Nie zazdrośćcie innym! Bo to nie ma żadnego celu.. jedynie Was dołuje bo czegoś tam nie macie, a ta osoba to ma. Ja osobiście nigdy nikomu nie zazdrościłam.. no może jak byłam dzieckiem, ale później zrozumiałam, że zazdrość do niczego nie prowadzi, a to co mam i to jak wyglądam i to kim jestem jest najlepsze w swoim rodzaju i to prędzej inni powinni zazdrościć mi, a nie ja im.. tak, wiem trochę narcystyczne, ale przynajmniej się sprawdza:) Tak więc musisz wierzyć w to, że to co już masz jest najlepsze, a to czego jeszcze nie masz, możliwe, że nie jest Ci nawet potrzebne.. wtedy nowe szpilki od Gucciego twojej koleżanki, której bardzo nienawidzisz nie będą już powodem dla którego byś jej zazdrościł lub po prostu powiedz sobie:"Po co mi te szpilki - podróbki.. mam swoje znoszone Conversy i jest mega!" :)
 Oczywiście mogłabym tutaj pisać w nieskończoność, bo tych powodów do zazdrości jest masa, ale to co chciałam przekazać mam nadzieję, że przekazałam :)

I PAMIĘTAJ.. ZAZDROŚĆ TO ZUOOO ! :D



+ JEŻELI CHCESZ ZAGŁOSOWAĆ NA MÓJ BLOG W KONKURSIE "BLOG ROKU 2012", A PRZY OKAZJI POMÓC DZIECIOM.. ZAPRASZAM:
http://blogroku.pl/2012/kategorie/zainspirowana-lzyciem-,4l0,blog.html - DLA MNIE TO BYŁA FORMA JAKIEJŚ REKLAMY, ALE JEŻELI CHCESZ - ZAGŁOSUJ, BĘDZIE MI BARDZO MIŁO :)
DOCHÓD Z SMS ZOSTANIE PRZEKAZANY NA INTEGRACYJNO - REHABILITACYJNE OBOZY DLA DZIECI Z UBOGICH RODZIN I DZIECI NIEPEŁNOSPRAWNYCH.

16 komentarzy:

  1. Ty też masz super nagłówek ! Oczywiście zagłosuję :)
    pozdrawiam !
    our-free-fashion.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny ten blog! Podobał mi post "Oceny, a inteligencja" (święta prawda).

    http://moj-swiat-moje-zasady.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Super blog i nagłówek;3
    Obserwuje licze na rewww;3

    wefoundfriends.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Twój blog został przeze mnie nominowany do Liebster blog award szczegóły na:
    http://ewelinafotos.blogspot.com/2013/01/liebster-blog-award.html#comment-form

    OdpowiedzUsuń
  5. No Kaja (jeśli moge się tak do Ciebie zwracać, jeśli nie to przepraszam bardzo), kolejna mądra, pouczająca i dająca do myślenia notka! Cieszę się, że prowadzisz takiego bloga jakiego prowadzisz i mam nadzieję, że sprawia Ci to dużo radości. (:
    Pozdrawiam.

    ksiazkowo-wg-rafala.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jasne, że możesz w koncu tak mam na imię;)
      Rowniez Pozdrawiam:)

      Usuń
  6. Notka bardzo pouczająca :) Obserwuję ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetnie. Ładny nagłówek. :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetny blog! Jestem tu po raz kolejny! Więc zareklamowałam tego bloga bo uwielbiam Cię czytać.
    Zapraszam: http://my--crazy--stories.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Super blog...:D
    OBSERWUJĘ I LICZĘ NA REWANŻ...:)
    http://lemoniadowypamietnik.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Gratulacje :3
    Ładny nagłówek, fajny blog :) <3

    OdpowiedzUsuń
  11. Faktycznie , zazdrość to jedna z najgorszych cech :c Zazdrość niszczy ludzi :c Obserwuję i liczę na rewanż ;) http://purp-lesea.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. Super blog ;) Już obserwuję :D

    Zapraszam do mnie: http://my-original-lifestyle.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. zazdrość czasami i ma pozytywne strony. Np "zazdroscimy" komuś ocen i sami siedzimy i uczymy się by mieć takie same (heh, dobra mało realny przypadek )
    muszę powiedzieć, że ciekawie dobierasz słowa.

    Obserwuję, rewanż ?

    OdpowiedzUsuń
  14. zazdrość, zazdrość, zazdrość, niestety ja bywam często ;)

    Zapraszam również do mnie:
    ilonastejbach.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. Zazdrość jest dobra bo motywuje do tego żeby mieć to co ktoś ma lub być takim jak ktoś, źle się robi kiedy wchodzi w to zawiść, kiedy już nie tylko chcemy mieć to co druga osoba, ale chcemy jej też to zabrać, zbić ją, zwyzywać, łeee okropne nie?

    OdpowiedzUsuń

-Jeżeli dodajesz komentarz, to mam nadzieję, że przeczytałeś całą notkę.
-Komentarzami typu "fajny blog" - SPAMUJESZ!
-Jeśli Twój komentarz będzie posiadał więcej niż 4 słowa, na pewno się zrewanżuje !:)

Pozdrawiam:)