niedziela, 27 stycznia 2013

O muzyce..

Cześć! W dzisiejszej notce napisze trochę o muzyce i jej wpływie na dzisiejsze społeczeństwo oraz konkretnie na nas samych:)
Jak mniemam zapewne każdy z Was słucha jakiejś muzyki.. po przesłodzony pop, aż po ciężki metal itd.
Można powiedzieć nawet, że w dzisiejszych czasach ludzie dzielą się na tzw. "grupy" poprzez pryzmat tego jakiego gatunku muzyki słuchają, bądź jakich wykonawców.
W szczególności ostatnio zauważyłam w gronie dziewczyn (11-16 lat), że istnieje coś takiego jak podział na "beliebers" i "directioners" (Jeżeli źle napisałam nazwę, to bardzo przepraszam) no i powstało masę grup na facebook'u typu: "Jestem Directioner i dobrze mi z tym".. szczerze to nie mam nic przeciwko, ale na prawdę po pewnym czasie staje się to irytujące! Niedługo fanki Biebera i One Direction opanują cały świat.. zresztą i tak jest już niezłe urwanie dupy! Nawet moja mama ich słucha :D Ale do rzeczy miało być o muzyce, a nie o jakiś zniewieściałych chłopcach.. (Jeżeli czyta to jakaś fanka J.B czy O.D, to nie bierzcie moich słów na poważnie)
Tak więc przechodząc już do tematu.. muzyka potrafi wzbudzać wiele różnych emocji, ale tak jak można zauważyć czasem przestajemy się skupiać tylko i włącznie na niej, dobrym przykładem są właśnie fanki One Direction.
Na pewno dużo się zmieniło w świecie muzyki przez te kilkanaście lat. Mówi się, że to w latach 80-90 istnieli prawdziwi artyści:) I ja się z tym trochę zgodzę, ponieważ było czuć, że ta piosenka, której słuchasz jest śpiewana od serca.. a teraz.. bez komentarza. Oczywiście nadal są świetni artyści, którzy kochają to co robią, ale tak na prawdę to nie są oni zbyt znani i ich muzyka nie jest aż tak rozpowszechniona.. a dlaczego? Bo nie świecą nagim ciałem, że się tak ładnie wyrażę ;) No niestety, ale taka jest prawda.. okrutna.
Wystarczy włączyć Vivę czy jakiś inny kanał muzyczny, a tam....... no właśnie;) Leci jakaś skrzecząca Lady Gaga z mopem zamiast włosów, albo co gorsza plastikowa Nicki Minaj, która implanty to ma chyba w każdej części ciała :D Ja na prawdę nic nie mam do tych "artystek", no ale to od razu widać, że to jest plastikowy produkt stworzony po to, by trzepać kasę.
A najgorsze jest to, że ludzie to kupują.. oczywiście moim celem nie jest to aby zmusić kogoś do przerzucenia się z Lady Gagi na Guns n Roses, bo w sumie każdy niech słucha czego tam chce :)
No ale na pewno rynek muzyczny na przełomie lat zmienił się nie do poznania..
I wreszcie o tym jak ta muzyka na nas wpływa słuchając jej..  zapewne każdy z Was ma inne odczucia słuchając swojego ulubionego zespołu itp.  i to jest właśnie piękne, że potrafimy w nawet najgłupszym tekście czy najbardziej chwytliwej melodii doszukać się tego czegoś, co sprawia, że nasze serce bije mocniej i przechodzą nam ciarki po całym ciele.. Dlatego mówi się, że nie słucha się gatunku tylko muzyki i ja się z tym w pełni zgadzam:) Bo tak na prawdę to nie ważne czy słuchasz tego Justina Biebera, Lady Gagi czy Metallici.. ważne jest jakie emocje towarzyszą Ci przy tym słuchaniu:) Więc jeśli ktoś ma do Ciebie wyrzuty o to, że słuchasz tego wykonawcy, a nie innego to po prostu to olej.. i słuchaj tego na co masz ochotę, bo to Twoje życie i Twój wybór:) Mnie osobiście bardzo wkurza, że inni oceniają daną osobę po tym jakiej muzyki słuchają i czasem nawet dyskwalifikują owego człowieka z grupy, bo nie dostosuje się i słucha np. Celine Dion, a oni słuchają Skrillex'a - przykładowo:) I to jest złe, bardzo złe.. :)

Podsumowując: Słuchajcie czego tam chcecie! Nie ważne czy jest to pop, rock, hip-hop, rap metal, dubstep.. muzyka jest piękna pod każdą postacią! Czasem doskonale odzwierciedla Ciebie, dlatego warto słuchać wszystkiego, a nie zamykać się tylko w jednym gatunku...


 +Mój blog został poddany obiektywnej i szczerej krytyce.. zapraszam do czytania na:
  http://szczerakrytyka.blogspot.com/

27 komentarzy:

  1. zgadzam się z tobą: muzyka jest piękna. prowadzisz świetny blog. będę częstym gościem :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Kolejny świetny wpis. ;)
    Fajnie, że dodałaś zdjęcia do notki, od razu przyjemniej się patrzy. ;> Irytuje mnie tylko jedna rzecz, a mianowicie ogromna czcionka, troszkę źle mi się czyta, gdy litery są takie wielkie, ale da się to zdzierżyć.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. U mnie w szkole "subkultura" directioners rozrosła się do niesamowitych rozmiarów, a ja jestem już chyba jedną z ostatnich dziewczyn, która ich nie słucha :> Fajny wpis, miło się czyta. W 100% zgadzam się z twoją opinią co do vivy. Twój blog ogólnie jest świetnie prowadzony :)

    OdpowiedzUsuń
  4. świetny post!
    Ale nagłówek mnie najbardziej rozwala!
    Patrzę na niego, patrzę, patrzę i napatrzeć się nie mogę. Sama robiłaś ?
    Zapraszam na mojego bloga: drunkalcoholic.blogspot.com

    Może Ci się spodoba?

    Ja na pewno jeszcze wpadnę tu nie raz.. ;D

    OdpowiedzUsuń
  5. Tak, zgodzę się. To jest bardzo głupie, kiedy ludzie odpychają cię, bo nie słuchasz klubowej muzy, czy zniewieściałych geji (bez obrazy). Między innymi dla tego nie słucham Eski.
    dance--in-the-dark.blog.pl

    OdpowiedzUsuń
  6. Gratulację !

    Zostalas nominowana do Liebster Award :)

    Pytania znajdziesz na moim blogu :)

    Miłej zabawy ;*

    www.breathe-luck.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Jej, zgadzam się z każdym Twoim słowem ! Mam identyczne zdanie co do muzyki. Ja ostatnio mam fazę na nieco starsze kawałki: Guns n Roses, Queen , Sinead O'connor ♥♥♥
    Ostatnio byłam u mojej przyjaciółki, która mieszka w innym mieście i przez 5 dni puszczała tylko One Direction i Justina Biebera... DRAMAT.

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetnie to opisałaś :) Zgadzam się z Tobą, teraz każdy artysta robi z siebie nie wiadomo co aby tylko zdobyć sławę i po co to? Po co się zmieniać? Żeby zarobić? Żeby zabłysnąć? Jeśli dla sławy musiałabym się zmienić, to odpuściłabym sobie :) Zapraszam w wolnej chwili do mnie na ourloveourpassion.blogspot.com :) Jesteś zainteresowana wzajemną obserwacją blogów? Bo chętnie tu zajrzę jeszcze nie raz :)

    OdpowiedzUsuń
  9. "nie słucha się gatunku tylko muzyki"-absolutnie się z tobą zgadzam. Dla mnie muzyka jest siłą napędzającą mnie do życia i to bez względu na to jaki to gatunek. Mądrze piszesz;D
    I nominowałam cię do Liebster Adwards. Pytania znajdziesz na moim blogu: http://jestemtoksyczna.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Boże jaka Ty jestes inteligentna :D Na prawdę !
    Boski blog:) Bede wpadac :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Zgadzam się, myzycy, którzy nie są znani robią prawdziwą muzykę, bo to kochają, chociaż zdarzają się muzycy sławi i z dobrą muzyką ;) wejdziesz? kolejnyblogomodzieinietylko.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Nominowałam cię do Liebster Adwards także z drugiego bloga: http://marauders-huncwoci.blogspot.com/. Na nim są szczegóły co do gry.

    OdpowiedzUsuń
  13. świetny post :)"i to jest właśnie piękne, że potrafimy w nawet najgłupszym tekście czy najbardziej chwytliwej melodii doszukać się tego czegoś, co sprawia, że nasze serce bije mocniej i przechodzą nam ciarki po całym ciele"-bardzo mi się spodobał ten fragment . Jejku ostatnio moja przyjaciółka się na mnie fochneła . Dlaczego ? bo spodobała mi się piosenka Bibera . Wyrażę się teraz o niej brzydko : Idiotka -,- ,no ale cóż zrobię , ona jest Directionerką - zaczyna jej z lekka (bardzo) odbijać >.<
    Pozdrawiam i zapraszam :)
    http://zakrencona-dusza.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W sumie szkoda, że ona jako Directionerka nie może zrozumieć, że są jeszcze inni ludzie z innym gustem a co więcej możesz jej powiedzieć, że członek jej ukochanego zespołu (Niall, ten blondyn) kocha piosenki Justina. Przykre bo za chwilę wszyscy zaczną się kłócić o muzykę.

      Usuń
  14. Kurde, czytałam jak zahipnotyzowana. Na prawdę.
    No i oczywiście zgadzam się z Tobą: kiedyś muzyka przekazywała coś więcej. Teraz stawia się na cycki, plastik no i musi być SWAG.
    Osobiście słucham cięższej muzyki. Myślę, że są jeszcze artyści i zespoły, którzy są warci zainteresowania, którym nie chodzi tylko o kasę i sławę.
    No i strasznie wkurzają mnie te psychofanki 1D. Do 1d nic nie mam, grają to co grają, dobrze się bawią. - Ok, przecież o to chodzi. Ale te fanki.. "Nie słuchasz 1D.? Nie będę marnowała na cb czasu.!!1", "Harry będzie moim mężem.! Kiedyś się z nim ożenię.!" Oczywiście nie mówię, że tak zachowują się wszystkie fanki, są takie, które nie oklejają ścian w pokojach ich zdjęciami.
    Tak, czy inaczej -świetny blog.
    Przepraszam za spam ale jeśli chcesz odwiedź też mnie:
    schizo-schizo.blogspot.com ;)
    Pozdrawiam, Ruuda!

    OdpowiedzUsuń
  15. Aa! Nirvana <3
    obserwuję
    oolcikopisze.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. Oteż lubię 1D <3
    Fajny blog ;D
    Zapraszam do mnie;
    wefoundfriends.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. świetna notka;)
    mnie denerwują gwiazdy ktorezostaly wypromowane przez kogos,robie kariere spiewajac chcociaz tego nie potrafia w tych czasach znajomosci i pieniadze to czesc drogpi do slawy,bo ile tak naparwde jest osob utalentowanych,ktorych chce sie sluchac,ale nie puszczaja ich na stacjach bo nie ma kto ich wypromowac

    OdpowiedzUsuń
  18. Mnie strasznie denerwują psycho-fani 1D. Rozumiem, że można jarać się jakimś zespołem ...no ale bez przesady. Rozwalają mnie dziewczyny noszące pierścionki,naszyjniki itp. "Harry mnie poślubił"
    Bardzo fajna notka , będę częściej zaglądać :*

    Zapraszam : http://swiatkoosmetykow.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  19. Świetny blog, też za bardzo nie lubię JB czy 1D. Podoba mi sie jak blogujesz ;)

    http://createyoudreams.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  20. Lubię ID, ale denerwują mnie ludzie, którzy lubią tylko ten zespół, lub tylko tą osobę, która jest przez jakiś czas, tak zwanych sezonowców :)
    Ale ogólnie bardzo fajny blog :)
    Pozdrawiam i zapraszam do sobie :D
    http://sylvialifestyle.blog.pl/

    OdpowiedzUsuń
  21. Hej. Ciekawy blog, miło się go czyta :3
    Może wymiana obserwatorani ? ;D
    To mój blog :
    http://oderwijsieodrzeczywistosci.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  22. Bardzo interesujący post, w ogóle cały blog jest extra ciekawy.
    Wpadaj

    http://mydailysilencelife.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  23. Widze ze słuchsz nirvany tak samo jak ja :D.Ciekawy rozdział wciągnął mnie :)

    Wpadnij http://nastolateczkii.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

-Jeżeli dodajesz komentarz, to mam nadzieję, że przeczytałeś całą notkę.
-Komentarzami typu "fajny blog" - SPAMUJESZ!
-Jeśli Twój komentarz będzie posiadał więcej niż 4 słowa, na pewno się zrewanżuje !:)

Pozdrawiam:)