sobota, 19 stycznia 2013

Śmierć

Heej;) Ja już mam ferieee!! A Wy?
A co do tytułu posta.. mógł wydać się trochę dla Was przerażający ;D Ale w sumie nic nie jest takie straszne, jakim się wydaje.. ;) Dlatego szybko przejdę do tematu..

Na wczorajszej lekcji jęz. polskiego poruszaliśmy właśnie temat śmierci, no i ta lekcja to była taka inspiracja dla mnie, aby się nad tym trochę głębiej zastanowić i napisać notkę.. No a więc jak to jest z tą śmiercią..? Pewnie dla większości z Was ten temat jest obojętny, bo normalnie nie zastanawiamy się nad tak nie przyziemnymi rzeczami, i ten temat jest można powiedzieć "odległy", no właśnie.. "odległy" w cudzysłowie, gdyż nigdy nie wiadomo kiedy wybije nasza OSTATNIA GODZINA!
Ale mimo wszystko ludzie, i tak nie próbują się choć na chwilę zatrzymać, tylko skupiają się zazwyczaj na pracy i innych czasem bezsensownych rzeczach..
Wielu z nas nawet nie chce słyszeć o śmierci, gdyż ten temat wzbudza w nich przerażenie i ogromną panikę, a tak nie powinno być, bo śmierć to przecież coś zupełnie naturalnego, co czeka każdego z nas i nie ważne czy masz 10, 15, 20 czy 50 lat powinieneś być na to przygotowany, nie mam na myśli o ciągłym rozmyślaniu o tym, bo w końcu można popaść w paranoję, no ale mieć tę świadomość..
Dla mnie odejście z tego świata to jest tak na prawdę jedyna sprawiedliwa rzecz jaka może nas wszystkich spotkać, gdyż na świecie jest tyle niesprawiedliwości.. jeden ma wszystko, drugi nie ma nic, jeden jest piękny, drugi brzydki.. a śmierć to jest sprawiedliwość dla nas wszystkich.. pokazuje, że wszyscy jesteśmy równi mimo tego, że nasze życie było bardzo różne, to i tak każdy skończy tak samo.. i wtedy nie ma znaczenia już tak na prawdę NIC, ponieważ ŚMIERĆ jest BEZWZGLĘDNA ;)
     Warto czasem o tym pamiętać, gdyż w całym tym wirze obowiązków, problemów, braku czasu itp. trzeba się na chwilę zatrzymać i zastanowić się nad swoim życiem, bo tak jak napisałam nie wiadomo,  który dzień będzie tym ostatnim..



 Momento mori! ;)

16 komentarzy:

  1. Super!
    Będę Cię odwiedzać!

    Jeśli lubisz tematykę Harry'ego Pottera, to zapraszam do mnie - http://czyste-serce-gryfonki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Masz ciekawe posty . :)
    W wolnej chwili zapraszam ♥

    OdpowiedzUsuń
  3. Tak to prawda. Miałam w ostatnich latach wiele takich przemyśleń...
    Ale w sumie nigdy o swojej śmierci. Nie żebym kogoś zabiła czy coś... Ale po prostu w ostatnim czasie umarło kilka bliskich mi osób ...
    Dobrze, że ktoś poruszył ten temat bo zazwyczaj ludzie od niego uciekają, zatrzymują się dopiero w obliczu tragedii.
    Piszesz bardzo mądre posty.
    Mam nadzieję, że zajrzysz do mojego niemądrego opowiadania:
    http://el-temperamento-del-sol-y-del-mar.blogspot.com/
    nowy rozdział ;p
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  4. Cześć, fajna notka.
    Zapraszam do siebie : http://givemeonlyreason.blogspot.com/ :D
    ( blog z opisami ) :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja na ferie jeszcze muszę tydzień poczekać *.*
    Ponoć w życiu tylko dwie rzeczy są pewne; śmierć i podatki : ]
    Zgadzam się - w obliczu śmierci wszyscy są równi.
    Zapraszam do siebie - littlestocks.blogspot.com
    + dodałam się do obserwatorów :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo ciekawa notka. Przygotowałaś mnie na śmierć ;) (żarcik hehehe) Piszesz też mądrze i ciekawie do końca. Nie jest to długa praca, lecz daje wiele do myślenia. Zamierzam porozważać nad śmiercią. Myślę że dałaś mi pomysł na kolejne moje opowiadanie... Zapraszam do mnie http://japonia-bogiem.blogspot.com/ ^_^ Znajdziesz tam wiele moich prac ;) O śmierci jeśli chcesz też są ;) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  7. Dzięki za przypomnienie :)
    Dla mnie ten temat jest można powiedzieć aż nazbyt bliski,
    zbyt często o tym myślę,
    a wiadomo im więcej myślenia tym gorzej się dzieje -
    w każdym razie u mnie.
    Ludzie powinni żyć z tą świadomością, jednak nie zadręczać się myśleniem o śmierci zbyt często.
    Najlepiej byłoby w ogóle żyć tak, jakby każdy dzień miał być tym ostatnim,
    wtedy docenilibyśmy życie.
    Śmierć to jedyna sprawiedliwość?
    No nie wiem czy powiedziałabyś to samo, gdybyś straciła bliską osobę a wszyscy w koło mieliby swoich bliskich na tym świecie.
    Śmierć można traktować jako wyrok rób nagrodę.
    Ach, mogłabym o tym pisać bez końca..
    No nic, starczy.
    Obserwuję,
    Big-bam-boom.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja też miałam ostatnio ten temat na lekcji. Pani się nas pytała czy boimy się śmierci prawie wszyscy się zgłosili oprócz mnie i mojego kolegi. Zapytała się dlaczego się nie boimy, a ja mówię że jak umrę będę mogła panią nawiedzać :D
    Zapraszam :
    http://zycie-oczami-wampira.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Śmierć jest rzeczą której najbardziej sie boje. Dziwne ale myślę coraz częściej że to może już sie stać w każdej chwili. Dlatego tak sie boje tego. Super tematy na blogu ciekawie prowadzony Pozdrawiam :)

    http://mateuszkantor.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Twój blog jest świetny! Fajnie, że piszesz o tym, co faktycznie jest ważne ale ludzie o tym nie mówią.

    Zapraszam (tu też jest takie moje przemyślenie)http://moj-swiat-moje-zasady.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. A pro po jak zrobiłeś wszystkie notatki???

    OdpowiedzUsuń
  12. O tusz to co ja myślę o ludziach którzy popełniają samobójstwo.... więc ja myślę że są tchużami boją się
    spoko blog
    zapraszam
    http://kaulitz-forever.blogspot.com/
    Pozdrawiam gorąco

    OdpowiedzUsuń
  13. dobrze że poruszasz takie tematy :) wspaniały blog :>
    ________________________________________________________
    http://wszystkopamojemu.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. Świetny blog , ciekawy ...
    Fajne tło ;)
    zapraszam do mnie

    OdpowiedzUsuń

-Jeżeli dodajesz komentarz, to mam nadzieję, że przeczytałeś całą notkę.
-Komentarzami typu "fajny blog" - SPAMUJESZ!
-Jeśli Twój komentarz będzie posiadał więcej niż 4 słowa, na pewno się zrewanżuje !:)

Pozdrawiam:)