sobota, 2 marca 2013

Trudne życie w prostym świecie

Witajcie!
Dzisiaj poruszę taki temat, a nie inny, gdyż zdałam sobie ostatnio sprawę z tego, iż moje życie jest cholernie trudne, a świat, który mnie otacza jest taki prosty i banalny... pewnie większości wydaję się, że to świat jest taki nie do ogarnięcia, a tym samym ich życie jest beznadziejne.. no a właśnie chyba tak nie jest...

Na pewno znaczna większość naszych problemów wynika z tego, że sami sobie je wymyślamy, czyli nie potrafimy być obiektywni wobec otaczającej nas przestrzeni... Ja próbuje być jak najbardziej obiektywna, lecz.. nie udaje mi się to zbytnio.
 Tak więc m.in. dlatego też uważam, iż moje życie jest trudne, a prawda jest taka, że to ja jestem trudna, ponieważ nie potrafię uporać się z jakimiś tam moimi problemami.
 Mam na myśli to, że życie na prawdę nie jest takie skomplikowane jakie się nam wydaje tylko to "my" stawiamy pewne blokady i poprzez negatywne nastawienie sprowadzamy do siebie jak najwięcej tych niefajnych sytuacji.
 Z drugiej strony życie to wielka dżungla, a ludzie to hieny, więc w sumie nie dziwie się, że tak dużo ludzi nie potrafi się w tym odnaleźć.. włącznie ze mną! bo jednak też nie do końca radzę sobie z otaczającą mnie rzeczywistością i pewne sprawy po prostu mnie przytłaczają, no ale w sumie chyba o to chodzi, gdyż to uczy   takiej życiowej "twardości", a jak powszechnie wiadomo trzeba być twardym nie miękkim ;)
Osoby, które praktycznie całe życie mają usłane płatkami róż i nagle w ich życiu następuje jakaś przełomowa, trudna sytuacja zazwyczaj nie potrafią sobie potem z nią poradzić, gdyż nigdy nie mieli styczności z problemami i innymi ciężkimi chwilami.
 Dlatego chyba jest na tym świecie jakaś sprawiedliwość ;)
Co do problemów to ma je chyba każdy... są one częścią naszego życia, a nawet częścią nas.
Jeśli nie masz problemów to albo jest z tobą coś nie tak, albo jesteś niesamowitym szczęściarzem lub po prostu jest to cisza przed wielką burzą ;)
Nie da się ich chyba uniknąć czy jakoś pominąć.. jeśli w Twoim życiu ma nastąpić jakaś przykra sytuacja, to ona nastąpi wcześniej czy później...
I właśnie to głównie przez "problemy" życie w tym prostym świecie staje się takie trudne (tak, wiem mało odkrywcze) No ale mimo wszystko zawsze przecież można te życie sobie jakoś ułatwić.. na różne sposoby ;)
Wydaje mi się, że życie staje się łatwiejsze i o wiele bardziej kolorowe jak mamy w okół siebie wspaniałych ludzi, to dzięki nim w obliczu ciężkich chwil mamy nadzieję na lepsze jutro i chyba tak na prawdę tylko "ludzi" potrzebujemy do pełni szczęścia i już nie mówię tu o drugiej połówce tylko o osobach na których nam zależy i są dla nas bardzo ważni, przy których czujemy się po prostu... szczęśliwi :)
Jednym słowem aby człowiek był szczęśliwy potrzebuje do tego drugiego człowieka, czyli można powiedzieć, że sami nawzajem możemy dawać sobie szczęście;)
Podsumowując: Życie może i jest trudne, ale przecież nikt nigdy nie powiedział, że musi być proste, a tak w sumie to od nas zależy jakie ono będzie przecież to Ty masz kredki i to od Ciebie zależy jaki narysujesz sobie krajobraz ;)
Kolejna sprawa to na pewno warto, a nawet trzeba mieć obok siebie ludzi na których wiesz, że możesz liczyć, a jeżeli jesteś samotnikiem - to olej to! Przecież życie jest za krótkie by marnować je z samym sobą, nie bądź egoistą i otwórz się na innych... wtedy na prawdę nasze życie jest o wiele prostsze, oczywiście bardzo ważne jest nasze nastawienie od którego zależy tak na prawdę wszystko..

19 komentarzy:

  1. 'Jeśli nie masz problemów to albo jest z tobą coś nie tak' osobiście mnie ten fragment urzekł :p
    Jak ma się osoby na których można polegać to zawsze jest łatwiej : )
    Osobiście uważam że te trudne chwile w życiu też się przydają. Wszystko to co było, to co jest, co robiliśmy i będziemy robić kształtuje nas na tych, którymi jesteśmy i tymi którymi się stajemy.. takie myśli filozoficzne :3

    OdpowiedzUsuń
  2. Jesteś taka inteligentna za co bardzo Cię podziwiam! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, to miłe natomiast nie przesadzałabym, gdyż wcale aż taka inteligentna to ja nie jestem ;)

      Usuń
    2. Racja. Aż tak inteligentna nie jest.

      Usuń
  3. Jej jak ja uwielbiam czytać o czymś mądrym ale nie zanudzającym. Jesteś inteligentną osobą i liczę na więcej takich wpisów.
    Zapraszam do mnie ----> http://dawkazmojegozycia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiscie, ze bedzie więcej!
      I dziekuje za tak mile slowa :)

      Usuń
  4. obserwuje ^^ licze na rewanż :p zapraszam do siebie http://kochanowski-team.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Naprawdę fajne! Warto sobie czasami poczytać coś takiego. Od razu podnosi mnie na duchu ;)
    Zapraszam również do siebie - http://in-the-imaginary-world-of-fantasy.blogspot.com/
    Mam nadzieję, że uda mi się osiągnąć taki sukces, jak ty :)

    OdpowiedzUsuń
  6. To co piszesz jest bardzo mądre i daje do myślenia. Co do tego wpisu, to w 100 % się zgadzam :)
    http://chasingdreams-story.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Podoba mi się to jak piszesz. Jak już koleżanka wyżej wspomniała to daje do myślenia. Zgadzam się z tym .

    OdpowiedzUsuń
  8. Mądrze napisane. ;)
    Świetny nagłówek.
    Obserwujemy ?
    best-frieend.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. No to teraz dałaś mi do myślenia .. :3
    Ale tak .. mądrze napisane ;D
    Wejdziesz, skomasz, zaobserwujesz ? ;)
    http://andletmekissyou00.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Mądry post :) Czasami naprawdę fajnie takie coś poczytać.

    Zapraszam do mnie: http://blogmadzidobrzeradzi.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Podoba mi się jak przedstawiasz obraz postrzegania przez siebie świata i problemów.
    Myślę, że masz stuprocentową rację- każdy decyduje o swoim losie.
    Lubię czytać tego typu mądre notki. Pozdrawiam :)
    http://kochanowski-team.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo mi się podoba sposób w jaki opisujesz świat i to co o nim myślisz :). Udany blog! Mam nadzieję, że kiedyś też uda mi się dojść do takiego stanu.. Pozdrawiam!
    http://mylifemysweetworld.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. Fajny blog ,ciekawe posty :D
    Będę wpadać częściej :D
    Zapraszam
    http://bo-my-kochamy-horrory.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. Czytałam książkę o dziewczynie ,która miała życie
    "posłane różami" ,ale potem wszystko się wywróciło i
    nie mogła się znaleźć w zwykłym pełnym problemów życiu

    I mam pytanie jak się robi taki cudowny nagłówek jak u cb ;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. po porstu skopiowalam zdjecia, ktore mi sie spodobaly i utowrzylam z nich kolaz;)
      Taki kolaz automatycznie mozesz wykonac w picassie ;)

      Usuń

-Jeżeli dodajesz komentarz, to mam nadzieję, że przeczytałeś całą notkę.
-Komentarzami typu "fajny blog" - SPAMUJESZ!
-Jeśli Twój komentarz będzie posiadał więcej niż 4 słowa, na pewno się zrewanżuje !:)

Pozdrawiam:)