czwartek, 7 marca 2013

Opinia innych

Hej! Dziś bez żadnego wstępu i zbędnych ceregieli po prostu od razu przejdę do tematu, czyli "Opinia innych" ;)

Pewnie dla wszystkich z Was opinia innych ludzi w mniejszym, bądź większym stopniu ma jakieś znaczenie.
I w sumie to dobrze jeśli przejmujemy się opinią osoby, która konstruktywnie wypowiedziała się na temat nas dotyczący, bo to zawsze czegoś nauczy i sprawi, że będziemy chcieli się doskonalić, ale na pewno nie wolno za bardzo brać sobie do serca zdania innych ludzi, gdyż oni za nas życia nie przeżyją, dlatego też najważniejsze jest zdanie nas samych.
 Niestety bardzo często o tym zapominamy i aż za bardzo bierzemy sobie do serca, to co ktoś coś tam powiedział no i zazwyczaj ta osoba nie zastanowiła się nad swoją wypowiedzią, a my to analizujemy, rozstrzygamy itp. jednym słowem niepotrzebnie zawracamy sobie tym głowę.
 W takiej sytuacji wydaje mi się, że to nie ma zwyczajnie sensu, co innego jeśli ta krytyka bądź jakaś wypowiedź danej osoby na nasz temat lub dotycząca nas była uzasadniona wtedy można się przejąć, ale bez przesady no i przede wszystkim zrobić coś w tym kierunku, aby było lepiej, gdyż jeśli ktoś krytykuje konstruktywnie, to tylko na naszą korzyść.
W dzisiejszych czasach tak jak już wspomniałam ludzie przejmują się tą opinią, bądź krytyką innych czasem wręcz zachowują się jakby nie mieli własnego rozumu i jakby zdanie innych było najważniejsze, co oczywiście prawdą nie jest.
Każdy powinien sam wiedzieć, co jest dla niego dobre w przeciwnym razie rzeczywiście opinia innych osób będzie przeważała nad wszystkim.
 Moim zdaniem jeśli przykładowo masz czerwone włosy, a Twój kolega powiedział, że wyglądasz jakbyś wysmarowała je przecierem pomidorowym, a tobie podoba się ten kolor, to nie przejmuj się tym! I nie zmieniaj koloru tylko dlatego, że jemu się nie podoba... no i trzeba też pamiętać, iż każdy ma inny gust i nie każdemu może się podobać Twoja nowa fryzura, ale na pewno znajdzie się ktoś taki kto będzie nią zafascynowany i to pokazuje, że najważniejsze jest to abyśmy my się czuli dobrze we własnym ciele, gdyż opinie ludzi są bardzo różne i chyba nie warto brać sobie ich do serca.
 Opinie innych nie tyczą się jedynie wyglądu, ale np. osoby z która chodzisz, ludźmi z którymi się zadajesz itp. I gdyby tak wybrać 10 osób z Twojego środowiska każda z nich miałaby inne zdanie o twoim chłopaku, twoich znajomych no i czy warto się tym przejmować, gdy np. ktoś powie Ci, że Twój chłopak Cię zdradza..? I w tej sytuacji nie wiesz czy ta osoba ma dobre intencje czy może złe? Oczywiście najlepiej się tym nie przejmować, ale wiadomo jakie to jest trudne wtedy zastanawiasz się czy mogłoby tak rzeczywiście być.
Także uważam, że najważniejsze jest to, aby każdy z nas miał własne zdanie na temat swoich znajomych itp. i nie słuchał plotek innych, gdyż zazwyczaj są one po prostu nie prawdziwe albo wyjęte z kontekstu.
Podsumowując: Czasami na pewno warto wysłuchać zdania innych ludzi i wyciągnąć z tego jakieś wnioski, ale należy też pamiętać, że to nasza opinia jest najważniejsza i bezsensowne zatracanie i przejmowanie się tym, co powiedzą inni jest na prawdę zbędne. 
Pamiętaj, że to Ty jesteś panem swojego losu i to Ty powinieneś dokonywać najlepszych wyborów dla  siebie oraz nie pozwól, aby ktokolwiek miał wpływ na Ciebie i Twoje decyzje.



               <Jeśli przeczytałeś - skomentuj! Wyraź swoją opinię, skrytykuj, skomentuj. >

                     Za każdy kreatywny komentarz, na pewno się odwdzięczę tym samym!

11 komentarzy:

  1. No tak, ta opinia innych.
    Ja powiem szczerze, że zbyt bardzo biorę to do siebie, nawet te mało znaczące słowa.
    Zawsze chciałam być jedną z tych osób, które tak naprawdę nie przejmują się zdaniem innych, ale nie jestem....

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja właśnie niepotrzebnie przejmuję się tym co ludzie mi powiedzą -.- nawet jakbym chciała to nie mogę tego zmienić.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja tez często za bardzo biorę do siebie opinię innych:(( Ale inaczej nie potrafię.Świetna notka.Zapraszam do siebie.
    http://dara-lov.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Masz rację.
    No niestety, za często bierzemy sobie do serca uwagi innych. Ja już chyba w miarę radzę z tym ale wiadomo jak to bywa ;//

    OdpowiedzUsuń
  5. Jak to się mówi, tacy już jako ludzie jesteśmy i taką mamy głupią naturę, że po prostu przejmujemy się opinią innych, co nas czasami prowadzi do szaleństwa. ludzie są wredni ( zazwyczaj, chociaż nie wszyscy) bardzo często wymyślalą różne rzeczy na nasz remat, tylko po to aby było nam gorzej niż jest, bo zwyczajnie nam czegoś zazdroszczą, dlatego zgadzam się z Tobą w 100%, że mimo wszystko nie powinniśmy się przejmować opinią innych( znaczy tak, wysłuchać, przefiltrować, co może być prawdą co nie, ale nie brać całkowicie do serca), bo opinia innych może nas czasami po prostu zniszczyć.

    Zapraszam do mnie już jutro nowy rozdział, mam nadzieje, że się spodoba, oczywiści pozostaw po sobie ślad, tak niewiele, a tak cieszy ;))
    http://seconddiffrentworld.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Moim zdaniem powinno się w jakimś stopniu przejmować opinią innych, ale oczywiście w granicach rozsądku. W niektórych dziedzinach życia to naprawdę się przydaje, kierowanie się wyłącznie swoim zdaniem nie wychodzi na dobre i nie dostrzegamy własnych wad, bo uważamy, że inni gadają głupoty.

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetny post, naprawdę daje do myślenia! Dobrze piszesz. Zapraszam do mnie --> http://kingakinia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. moim zdaniem opinia innych jest zazwyczaj fałszywa, bo luszie zazdroszczą. Co do bloga to fajnie piszesz, ale mam zastrzeżenia co do czcionki. Powiększ ją trochę. Zapraszam http://sekrety-mojej-logiki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. osobiście, im jestem starsza, tym mniej przejmuję się opinią innych, zwłaszcza dotyczącej wyglądu...

    OdpowiedzUsuń
  10. Dla mnie najważniejsze jest to co ja myślę na swój temat, a nie to co ktoś o mnie myśli :)
    Zapraszam do mnie - może wymiana komentarzy, wzajemne obserwowanie hmm? :) http://devilwalks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. bardzo ciekawe przemyślenia, na pewno masz rację i bardzo dobre podsumowanie tego :) z miłą chęcią obserwuję Twojego bloga i zapraszam do siebie http://amazingmomentss.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

-Jeżeli dodajesz komentarz, to mam nadzieję, że przeczytałeś całą notkę.
-Komentarzami typu "fajny blog" - SPAMUJESZ!
-Jeśli Twój komentarz będzie posiadał więcej niż 4 słowa, na pewno się zrewanżuje !:)

Pozdrawiam:)